Optimale ontwikkeling 0-13 jarigen | ||||
Bestrijden van onderwijsachterstanden | ||||
Jongeren (13-23 jaar) perspectief bieden op arbeid/dagbesteding | ||||
Tegengaan voortijdig schoolverlaten | ||||
Volwassenen beheersen basisvaardigheden | ||||
Versterken basisvaardigheden volwassenen |
In 2021 hebben we ons vooral gericht op:
• | Uitvoering wettelijke taken: |
---|---|
Bestrijding van onderwijsachterstanden, toezicht/handhaving kinderopvang en leerplichtwet, toezicht openbaar onderwijs, tegengaan van voortijdig schoolverlaten, uitvoeren van regionale meld- en coördinatiefunctie (RMC), uitvoeren Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB) en leerlingenvervoer. | |
• | Uitvoering Lokaal Educatieve agenda: |
Samen met LEA- partners uitvoering gegeven aan de Lokaal Educatieve agenda 2020-2024 ‘Iedereen doet mee’. De voortgang via de LEA monitor gemonitord en daarover gerapporteerd. | |
• | Stadsplan Basisvaardigheden 2019-2023: |
Samen met partners bibliotheek, Stercollege en Stichting Lezen en Schrijven uitvoering gegeven aan het stadsplan basisvaardigheden 2019-2023 en daar meer partners bij betrokken. | |
• | Regionaal programma 'naar de juiste plek': |
Samen met de gemeenten en het onderwijs in de regio het nieuwe regionale programma 'naar de juiste plek 2020-2024' uitgevoerd. Hiermee het huidige RMC-kader 2021-2024 (regionale meld- en coördinatiefunctie voortijdig schoolverlaten) herijkt en met de uitvoering daarvan gestart. We zetten extra in op een brede jongerenaanpak voor de jongeren die zonder startkwalificatie thuis (komen te) zitten. | |
• | Samenwerking kinderopvang, onderwijs en Stichting WIJEindhoven: |
De constructieve samenwerking tussen kinderopvang, onderwijs Stichting WIJeindhoven en in het kader van SPIL, LEA en de maatregelen en effecten als gevolg van corona gecontinueerd. | |
• | UItvoering SPIL: |
Samen met SPIL-partners uitvoering geven aan SPIL, waarbij in afstemming met de partners in de zomer van 2021 een zomerschool is georganiseerd waarbij educatie, sport en cultuur aandacht hebben gekregen. |