Taakvelden

3.4 Economische promotie

In 2021 hebben we ons vooral gericht op:

Economische transformatie winkelgebieden:

We zetten in op een economische transformatie van de binnenstad, een aantal wijkcentra en radialen, als onderdeel van de versterking vestiging- en leefklimaat. In 2021 hebben we de eerste stappen gezet richting het ondersteunen en faciliteren van marktpartijen die bijdragen aan kwalitatief, multifunctioneel aanbod. Dit zijn projectontwikkelaars welke bezig zijn met gebiedsontwikkeling of kleinere ondernemers / vastgoedeigenaren. Daarnaast hebben we bijgedragen aan ontwikkelvisies die onderdeel zijn van de verdichtingsvisie binnenstad, zoals bijvoorbeeld Stadhuisplein, Krabbendampad en de Stationsomgeving.
In het centrum is de overlegstructuur heringericht. Hierbij is gekozen voor een duidelijk onderscheid naar strategisch, tactisch en uitvoerend niveau. De Stichting Binnenstad Eindhoven heeft zich sterk door ontwikkeld en is in feite het bestuurlijke aanspreekpunt en opdrachtgever voor diverse activiteiten en projecten waarbij de BIZ als fondsbeheerder de middelen toekent.
Daarnaast is gedurende de coronaperiode een zeer intensieve en daadkrachtige overlegstructuur ingericht waarbij bestuurders van de gemeente nagenoeg wekelijks met de besturen van de horeca (KHN/SHE) en de retail (SDBE) overleg hebben gevoerd. Dit heeft gedurende de crisisperiode met diverse heftige ingrepen (lockdowns, crowdcontrol, steunmaatregelen etc.) voor wederzijds begrip gezorgd, waardoor escalaties zijn uitgebleven en de samenwerking feitelijk alleen maar hechter is geworden.

Evenementenvisie:

In 2021 hebben we de evenementenvisie vastgesteld en zijn we gestart met de Green Deal evenementen om samen met evenement organisatoren te komen tot duurzamere evenementen.

Deze pagina is gebouwd op 06/03/2022 10:23:03 met de export van 05/30/2022 14:14:49